İslami İlimler
Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Hasan TABAK’ın yürüttüğü Öğretim Teknolojileri ve
Materyal Tasarımı dersinde üçüncü sınıf öğrencileri ilkokul ve ortaöğretim
eğitim kademelerinde alanlarıyla ilgili derslerde kullanabilecekleri ders
materyali tasarlamış ve tasarlanan ders materyallerini içeren bir sergi
organizasyonu düzenlemişlerdir. Yoğun ilgi gören sergi 25 Nisan Perşembe günü
09:30’da açılış toplantısıyla başlamış ve gün boyu tasarlanan materyaller sergilenmiştir.
Sergi açılış
programı, İslami İlimler Fakültesi 3. Sınıf öğrencilerinin Öğretim
Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersinde neler yaptıkları ve ders
materyallerinin nasıl hazırlandığını özetleyen sinevizyon gösterisiyle başladı.
Fakülte Dekanı Prof. Dr. Necmettin AYGÜN’ün konuşması, ders sorumlu öğretim
üyesi Dr. Öğr. Üyesi Hasan TABAK’ın konuşması, serginin gerçekleşmesinde emeği
geçenlere teşekkür ve sergiye materyalleriyle katılan öğrencilere katılım belgeleri
Prof. Dr. Necmettin AYGÜN, Dr. Öğr. Üyesi Hasan UÇAR, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet
Sami YILDIZ ve Dr. Öğr. Üyesi Hasan TABAK tarafından verilerek son bulmuştur.
Sergi açılışında
fakülte dekanı Prof. Dr. Necmettin AYGÜN’ün konuşmasında eğitim-öğretim dendiği zaman daha ziyade
öğretmenin işi anlatmak ve öğrencinin görevi ise ezberlemek olduğu vurgusunu
yapmıştır. Konuşmasının devamında ise “görsellere
dayalı eğitim öğretim tarzı ağırlık kazanmaya başlamıştır. Günümüz malumdur ki
insanın hayatı bir ölçüde öğrenme tanıma ve anlama sürecidir. Bu süreçte
öğrenmenin hızlı olması için ve öğrenilenlerin kalıcı olması için görsellerle
anlatım daha bir ehemmiyet kazanmış durumdadır. Bu nedenle bu dersin önemi
kendiliğinden ortaya çıkmaktadır.” diyen fakülte dekanı Prof. Dr. Necmettin
AYGÜN başta ders öğretim üyesi olmak üzere öğrencilere teşekkür ederek sergiyi
öğrenciler için bir başlangıç aşaması olarak gördüğünü ileride öğretmen olduklarında
bu çalışmaların daha gelişmiş ve kalitelisini yapacakları yönünde inancını
ifade ederek bitirmiştir.
Ders sorumlusu ve sergi koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hasan
TABAK sergi açılışında öğretim materyalinin önemi ve işlevi konusunda sunum
yapmıştır. Sunumunda öğretimin zaman içerisinde evrildiği vurgusu yaparak
öğrenme ortamı olarak sınıflarda kullanılan materyallerin öğrenmenin kalıcılığı
ve yaşantı oluşturulmasında araç olduğuna dikkati çekmiştir. Bu nedenle sınıfta
değişen öğretmen rolleri ve sınıf içi öğrenmenin kalıcı olmasının nasıl
sağlanabileceğini anlatmıştır. Son olarak ise sergide bulunan materyallerin
kullanılabileceği ders ve tasarlanan materyallerin çıkış noktasının öğretim
program kazanımları olduğundan bahsederek sunusunu tamamlamıştır.
Sergi açılış programından sonra fakülte yönetimi, öğretim
üyeleri ve katılımcıların eşliğinde tasarlanan materyallerin bulunduğu sergi
gezilmiştir. Materyalleri tasarlayan öğrenciler gün boyu sergiyi gezenlere
bilgilendirme yapmışlardır.